Romantiek deel 2; FlipPas-maandprijs van Cardshop en Zonnekind       

Romantiek deel 2; FlipPas-maandprijs van Cardshop en Zonnekind       
Nieuws

De FlipPas-maandprijs wordt in maart door twee deelnemers samen beschikbaar gesteld: drukwerkwinkel Cardshop en kinderkledingzaak Zonnekind. Samen geven ze een totaaltegoed van 500 euro als maandprijs cadeau.

Hun prijs voor de maand maart borduurt stiekem een beetje voort op de maandprijs van februari. In februari was Juwelier van Leeuwen prijzenpartner en stelde een aanzoeksring als prijs ter beschikking. En na het aanzoek is het tijd voor kaarten en kinderkleding. Ze moeten zelf wel lachen om deze conclusie, en denken dat er veel mensen gelukkig zullen worden van een prijs als die zij beschikbaar stellen.

Zonnekind bestaat dit jaar 16 jaar en verkoopt houten speelgoed en kinderkleding van kwaliteitsmerken, voor ieder wat wils. Wat ook opvalt in de winkel is de prachtige collectie Zonnekind-poppen. “Een soort antroposofische pop, maar deze wordt speciaal voor ons gemaakt,” vertelt Aly Schouten. Haar collega-winkelier, met wie ze samen optrekt voor deze FlipPas-maandprijs is Wilma Termeer van de Cardshop. “Wij bestaan inmiddels al vijfentwintig jaar,” klinkt het uit haar mond. “We zijn begonnen op het industrieterrein, maar zitten sinds 2005 in de Weerstraat. Wij zijn een drukwerkwinkel voor particulieren en bedrijven. We doen veel zogenaamd familiedrukwerk, maar ook veel voor zakelijke klanten, zoals vormgeving, belettering en websites. Een totaalpakket eigenlijk.”

Service en gezelligheid

Zonnekind heeft service en gezelligheid hoog in het vaandel staan. “Het voordeel van iets in de winkel kopen, is natuurlijk dat je kunt zien en voelen wat je koopt. Dat vinden veel mensen gewoon het prettigst. En je kunt met iets dat je in de winkel hebt gekocht, terug als er iets mee aan de hand is. Dat is een stuk moeilijker bij een webwinkel, en de prijzen zijn dezelfde.” In de winkel is bovendien veel te doen voor kleine kinderen, waardoor ouders rustig de gelegenheid hebben om rond te kijken. “De kinderen vermaken zich hier prima, dat waarderen onze klanten heel erg. En daarnaast komen mensen speciaal naar onze winkel voor onze inpakservice. Een mooi ingepakt cadeau is immers nóg leuker om te geven.” Wat haar toppers zijn? “Kleertjes van het merk Z8 zijn erg populair en de naamtreintjes blijven ongekend gewild!” Ze lacht: “Ik denk dat bijna ieder kind wel een treintje van ons heeft gekregen bij de geboorte!”

Handlettering

De Cardshop heeft ook een hot item in haar programma: handletteringartikelen. “Dat is een beetje een uit de hand gelopen hobby,” geeft Wilma toe. “Op een aantal koopzondagen hebben we nu een handletteringevent in onze winkel.” Ze geeft klanten die bij haar familiekaarten kopen en nog geen FlipPas hebben, steevast een FlipPas cadeau. “Ik ben nou eenmaal erg enthousiast over het systeem en ook mijn klanten zijn dat. En als ik zie dat mensen hun pas niet geregistreerd hebben, dan doe ik dat gelijk, dat is voor mij een kleine moeite. Want anders sparen ze wel, maar maken ze geen kans op de prijs.” En als een FlipPas-houder de prijs wint, dus geregistreerd is, is een telefoonnummer toch ook wel handig. Niet iedereen bekijkt per slot van rekening even vaak zijn of haar e-mail.

Stimulans

Waarom ze samen voor de maandprijs kozen? Wilma Termeer “We hebben dezelfde doelgroep en we vonden de combinatie erg leuk.” Beiden laten ze goed zien dat ze deelnemer zijn. Aly Schouten vindt de maandprijs nog een extra stimulans voor mensen om hum FlipPas te gebruiken. “Klanten vinden het systeem erg gemakkelijk in het gebruik. Je kunt gewoon in de winkel beslissen om punten in te leveren voor korting en je hoeft daar verder geen handeling voor te verrichten als consument. Het is geen gedoe, dat is heel prettig. En het is een echt Tiels ding, dat vinden mensen toch ook leuk.”

Voor iedereen die naast de prijs grijpt is er in april in beide winkels een leuke actie. Bij de Cardshop krijgen klanten tegen inlevering van 750 punten 15 euro korting op kaarten. En bij Zonnekind krijgt FlipPas-houders ‘Born in 2018’-sokjes cadeau bij hun aankoop. “Zo lang de voorraad strekt,” voegt Aly er waarschuwend aan toe.

FlipPas
De FlipPas is een loyaliteitssysteem met 50 deelnemende bedrijven in Tiel. Vergelijkbaar met de ‘Air miles´, maar dan specifiek voor Tiel. Met de FlipPas kunnen consumenten punten sparen bij de deelnemende winkeliers. Die punten vertegenwoordigen een geldelijke waarde en kunnen worden ingewisseld voor korting op aankopen, of bij speciale acties. De FlipPas stimuleert de locale economie en draagt bij aan het behoud van het winkelbestand in Tiel. Met de FlipPas kan ook het parkeergeld in de binnenstad betaald worden. Erg handig als je geen kleingeld bij de hand hebt.

Voor meer informatie:
Website: www.flippas.nl
Facebook: facebook.com/flippastiel
Twitter: twitter.com/flippastiel