Doel
Tot het komen van een aantrekkelijke binnenstad waarbij de architectuur van vloer tot boeiboord tot haar recht komt.

Voorzet/Inspiratie
Zoals in zoveel steden heeft het groot winkelbedrijf de toon gezet met schreeuwende reclame en zelfs gevels. Ook Tiel ontkwam niet aan deze economische pressie. Hierdoor zin heel wat panden aan haar architectonische zicht onttrokken of zelfs verkracht. Om de stad haar architectonische allure terug te geven is het goed als er een beeldkwaliteitcommissie komt, die samen met welstand en de stadsarchitect de huidige eisen herijkt voor de toekomst en zodanig toezicht houdt dat dit ook uitgevoerd wordt. Interne blindheid ontstaat bij ondernemers en het zou goed zijn om met elkaar naar elkaars panden en etalages te kijken en hier een visie neer te leggen. Met name ook de reclame-uitingen verdienen aandacht. In Nederland zijn inmiddels genoeg voorbeelden van sobere ingetogen (uniforme) reclame, waarna het bezoekers aantal steeg.
Ondernemers zouden overtuigd moeten raken dat less more is. Ook de uitingen voor een pand zou in beeld gebracht kunnen worden en herijkt. Tiel staat voor de uitdaging om te durven kijken naar elkaars panden en opbouwende kritiek te geven, hier wordt uiteindelijk ieders belang mee gediend.